Blender Terrain Bölme

Terrain bölümlendirme için ilk olarak terrain eklenir. Sonrasında numpad 7 ile üst görünüme geçilir.
Blender Terrain Bölme
Shift + A > Mesh ile plane eklenir. Plane nesnesi seçilir ve N tuşu ile sol panel açılır. Dimensions x: 1m, y: 1m olarak ayarlanır. Terrain boyutu 2m x 2m olduğu için ve dört parçaya bölünmek istendiği için bu ayar gerçekleştirildi. Location ayarı ise x: 0.5 ve y: 0.5m olarak ayarlandı.
Blender Terrain Bölme
Bu işlemlerden sonra G tuşu ile plane z ekseninde yukarı doğru çekilir.
Blender Terrain Bölme

Tekrar üst görünüme geçilir (numpad 7). Properties panelinden Modifiers sekmesine girilir. Array modifierdan iki tane eklenir. Array modifier ayarlarında Relative offset x: -1 ve  y: 0 diğerinde ise x: 0 ve y: -1 olarak ayarlanır. Aşağıdaki görünümü almış olmalı:
Blender Terrain Bölme
Edit mode'a geçilir. Sağ klik yapılır ve seçili nesne yüzüne 5 kere subdivide uygulanır.
Blender Terrain Bölme
Obejct Mode'a geçilir. Properties panelinden Modifiers sekmesine girilir. Shrinkwrap Modifier eklenir. Mode Project olarak ayarlanır. Direction positive uncheck edilir ve negative check edilir. Target olarak terrain nesnesi belirlenir.
Blender Terrain Bölme
Görüldüğü gibi aşağıdaki şekli aldı.
Blender Terrain Bölme
Artık tüm modifierlar Apply edilir. Önceki terrain nesnesine ihtiyacımız olmadığı için silinir. Edit Mode'a geçilir. A tuşu ile nesnenin tamamı seçilir. Sonrasında P tuşu ile By Loose Parts işlemi uygulanır. Elde edilen sonuç aşağıdaki gibidir.
Blender Terrain Bölme
Terrain artık dört parça olarak ayrılmış durumda.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme