Blender Nesnenin Orijin Noktasını Konumlandırma

Blender'da bir nesnenin orijin noktasını konum olarak değiştirmek için aşağıdaki yöntem kullanılabilir. Bu nesnenin orijin noktasını istenen herhangi bir koordinat noktasında konumlandırmak istiyoruz. Örnek olarak aşağıdaki gibi bir nesne mevcut olsun:

Blender Nesnenin Orijin Noktası Konumlandırma

 Nesne seçili olmak üzere Shift + S kombinasyonu uygulanır ve Cursor to Selected seçeneği uygulanır. Bu işlem sonucunda 3D Cursor nesne orijin noktasını işaret etmiş olur.

N tuşu ile yan panel açılır ve View sekmesine girilir 3D Cursor bölümünde Location ayarlarında istenen koordinat uygulanır. Burada (1m, 1m, 1m)  koordinatı uygulandı:

Blender Nesnenin Orijin Noktası Konumlandırma
Object menüsünden Set Origin seçeneği seçilir ve Origin to 3D Cursor uygulanır. Bu işlemden sonra nesnenin orijin noktası resimde görüldüğü gibi istenen koordinat noktasında konumlanmış durumdadır.

Blender Nesnenin Orijin Noktası Konumlandırma




2 yorum:

  1. Selamlar, kaliteli bilgi içeren bir blogunuz var. tebrikler. nacizane tavsiyeler; editörde "atlama aralığı ekle " özelliğini kullanın. Yazılarınızda içeriğin ne işe yarayacağı ilgili bir giriş metni yazın. Umarım uzun soluklu bir site olursunuz. başarılar

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, önerileriniz için teşekkür ederim ve elimden geldiğince bu önerileri dikkate almaya çalışacağım. Profesyonel anlamda bir blog yazarlığı yapmadığım için muhakkak çok fazla eksiklik göze çarpabiliyor. Blog yazmada öncelikli amacım, kendim için sonrasında bakabileceğim bir not defteri oluşturmak, bu sayede bilgilerden başkası da yararlanabilirse ne mutlu bana. İyi dilekleriniz için teşekkürler 🙂, başarılar dilerim.

      Sil