Blender'da Nesneler ile Array Modifier Kullanarak Çember Oluşturmak

Ekrandaki küp nesnesini H tuşu ile gizleyelim. Sonrasında yeni bir nesne ekleyeceğiz. Bu nesne Empty adında olacak olan Cube nesnesidir.
Nesne ekledikten sonra Alt+H kombinasyonu ile gizlenen küp yeniden görünür. Bu küpü X-ekseninde belli miktar hareket ettirip konumlandıralım. Sadece küp nesnesini hareket ettirmeye dikkat ediniz.
Sonrasında küp seçili olmak üzere F3 tuşuna basılır. Arama kısmına Set Origin yazılır. Küp nesnesinin orijin noktası 3D Cursor olarak belirlenir.
Properties panelinden Modifiers sekmesine girilir. Add Modifiers ile Array modifier eklenir. Count değeri 10 yapılır. Relative Offset uncheck yapılır. Constant Offset check yapılır. Object Offset check yapılır. Empty nesnesi seçilir. Bu ayarları eksiksiz şekilde gerçekleştirin.
Ayarları yaptıktan sonra sahne içerisinde R tuşuna basılır ve Z ekseninde istenen uygunluk sağlanana kadar gerekli ayarlama yapılır.
En sonunda ise Array modifier içerisinde Apply butonu ile istenen uygulanır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme